تقویم آموزشی بهار 1391 BCI Academy
تقویم آموزشی دوره ممیزی و سرممیزی " بهار 91 "
تلفن: 3-88537951 فکس: 88537954
وب سایت: www.bciiran.com ایمیل: info@bciiran.com
- ۰ نظر
- ۲۵ فروردين ۹۱ ، ۱۱:۱۲
تقویم آموزشی دوره ممیزی و سرممیزی " بهار 91 "
تلفن: 3-88537951 فکس: 88537954
وب سایت: www.bciiran.com ایمیل: info@bciiran.com
گزارش کاراموزی یکی از دوستان در شرکت فولاد یزد و در حوزه تحلیل سیستم ها به پیوست آمده است.
- دعوت به همکاری:
ارسال رزومه از طریق نمابر
22858983 و یا پست الکترونیکی
vacancy@wtradingcrop.com
استخدام کارشناس در شرکت پیمانکاری نفت و گاز در تهران و هرمزگان و کرمانشاه:
- ناظر مکانیکال خط لوله-لیسانس - آقا - 5 سال سابقه - هرمزگان
- بازرس جوش و عایق - لیسانس - آقا - 5 سال سابقه - هرمزگان
- مفسر پرتونگاری - لیسانس - آقا - 5 سال سابقه - هرمزگان
- کارشناس کنترل پروژه - لیسانس - آقا - سه سال سابقه - هرمزگان و کرمانشاه
- نقشه بردار - آقا - 5 سال سابقه - هرمزگان و کرمانشاه
- سرپرست دفتر فنی - لیسانس - آقا - 7 سال سابقه - هرمزگان و کرمانشاه
- کارشناس کنترل پروژه - لیسانس - خانم - 5 سال سابقه - تهران
فکس:02188829298 ایمیل: info@ptfgroup.com
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
استخدام مدیر و کارشناس در شرکت تولید کننده سیستم های صوتی و برقی خودرو:
- مدیر کارخانه- لیسانس الکترونیک یا صنایع - 15 سال سابقه-5 سال سابقه در کارخانجات تولید
- مدیر بازرگانی- لیسانس بازرگانی یا مدیریت - 15 سال سابقه-مسلط به زبان انگلیسی و آشنایی به قوانین تجاری
- رییس حسابداری-لیسانس حسابداری-8 سال سابقه-تسلط به تنظیم صورت مالی و آفیس
- کارشناس کنترل تولید-لیسانس صنایع-2 سال سابقه-آشنا به فرآیندهای کنترل
- مهندس الکترونیک-لیسانس الکترونیک-2 سال سابقه-آشنا به سیستم های صوتی و تصویری
- مهندس مکانیک-گرایش جامدات-2 سال سابقه-آشنا به نرم افزار catia و autocad-آشنا به طراحی قالب های پلاستیکی و فلزی
ارسال رزومه با ذکر عنوان شغل به فکس 02144984980 و یا ایمیل job@deck.ir
متقاضیان غرب تهران و کرج از اولویت برخوردارند.
1- سازمان می بایست ضمن ارائه تعریف مناسب از لجستیک و فرایندهای مربوطه در سطح سازمان، به مقوله لجستیک بصورت مستند در برنامه ریزی استراتژیک سازمان اشاره نماید، در همین رابطه لازم است تا اهدا ف /شاخص های مرتبط با عملکرد لجستیکی و هز ی نه های لجستیکی، تعریف، اندازه گیری و پایش گردند.
1-1-لازم است تا به منظور تشریح هر چه بهتر لجستیک از منظر سازمان، و برداشتی که مجموعه کاری سازمان از مبحث لجستیک دارند، تعریف مناسبی از لجستیک وارتباطات میان فرایندهای سازمان با موضوع لجستیک در سطح سازمان ب ه بصورت فرایندی ارائه گردد . این مستندات در حکم نظامنامه لجستیکی سازمان هستند و توالی وتعامل فرآیندها در آن بایستی بخوبی مشخص شده باشد. فرایندهای مورد نیاز برای تشریح سیستم لجستیک، حداقل باید فعالیت های زیر را پوشش دهد:
تامین
دریافت
برنامه ریزی(منابع لجستیکی/تولید/و تامین)
جابجایی و انبارش
حمل و نقل
بسته بندی
ارسال
1-2- سازمان بایستی در مستندات استراتژیک (بینش، برنامه ریزی استراتژیک، طرح تجاری و ... ) و حوزه های کلیدی (سطح خدمت دهی به مشتری /رضایت مشتری، بهره وری، بهینه سازی هزینه ها، منابع انسانی، زمان های انتظار، جریان مواد و اطلاعات فرایند محور، و ...)" لجستیک(" را لحاظ نماید.
1-3 سازمان بایستی در قالب اهداف کیفیت، اهدافی را تعیین نماید و از طریق شاخص هایی مرتبط با عملکرد لجستیک، آنها را در سطح سازمان اندازه گیری و پایش نماید .
1-4-سازمان باید ارتباط بین بخش های مختلف سازمان با وظایف اصلی سازمان در حوزه لجستیک را در قالب یک ماتریس مشخص نماید . ماتریس ارتباطات می بایست به گونه ای تهیه شود که با شرح وظایف سازمان، انطباق کامل داشته باشد.
1-5-سازمان باید در خط مشی کیفیت، به یکی از مهمترین اهداف لجستیک، یعنی تحویل به موقع اشاره کرده باشد
1-6-سازمان بایستی حداقل در حوزه های کلیدی ذیل، هزینه های لجستیکی را شناسایی، اندازه گیری و پایش نماید.
هزینه های حمل و نقل و توزیع
هزینه های موجودی
هزینه های سرپرستی(شامل پشتیبانی از سیستم)
هزینه های بسته بندی
هزینه های جابجایی مواد در درون سازمان
هزینه های فضای انبارش
تعریف لجستیک
فرآیند برنامه ریزی ، بکار گیری و کنترل اثر بخشی و کارآمدی جریان و ذخیره کالاها،خدمات و اطلاعات مربوط ازنقطه شروع تا نقطه مصرف به منظور تطابق با نیازمشتری را لجستیک تعریف می کنیم.
یکپارچگی لجستیک در سازمان:
مدیریت لجستیک کار بسیار پیچیده ایست چون با تعداد زیادی فعالیت سخت و مشکل در ارتباط است :
• خدمت دهی به مشتری
• پیش بینی تقاضا
• مدیریت توزیع
• حفظ و نگهداری اطلاعات
• مدیریت موجودی
• جابجایی مواد در سازمان
• پردازش سفارش
• بسته بندی
• خرید
• لجستیک معکوس
• حمل و نقل
شاخصهای مرتبط با فرایندهای لجستیک :
١. روندها
٢. اهداف
٣. مقایسه
٤. علتهاو ریشهها
٥. دامنه شمول
راهنمای سیستم مدیریت موثر فرآیند آموزش ISO 10015:2003
امروزه با گذر از عصر صنعتی و اطلاعات و ورود به عصر دانش، با توجه به سرعت تغییر تکنولوژی هاو سیستم های کاری سازمان ها، استفاده از فرایند اموزش، قوی ترین ابزاری است که می تواند راهگشای سازمان ها جهت حضور و بقاء در عرصه بازار های رقابتی باشد.اما افزایش کمی نفر ساعت آموزش و برگزاری دوره های مختلف اموزشی،به تنهایی نمی تواندنشانگر کیفیت و بکار بستن آموزش های فراگرفته شده در سازمان باشد، بلکه این اثر بخشی آموزش است که می تواند شاهدی دال بر ضمانت اجرایی دوره های آموزشی باشد.
استاندارد ISO 10015 از جمله استاندارد های سری10000 و راهنمایی جهت طرح ریزی و سازماندهی فرآیند آموزش در سازمان ها می باشد.
استقرار فرآیند آموزش بر اساس استاندارد ISO 10015 می تواند موثر ترین راه در خصوص پایش و اندازه گیری اثر بخشی فرآیند آموزش باشد.در این استاندارد، چگونگی طرح ریزی یک فرآیند چهار مرحله ای شامل 1- نیاز سنجی 2-اجرا3-ارزیابی اثر بخشی آموزش عنوان می گردد.
اجرای
اثر بخش سیستم مدیریت آموزش در آموزش در سازمان،نیازمند تعهد مدیریت، تعهد
آموزش گیرندگان و در نهایت تعهد آموزشدهندگان می باشد.با استفاده از
راهنمای موجود در استاندارد ISO 10015،سازمان ها علاوه بر رفع این
نیازمندی، در مسیر تحقق یک"سازمان یاد گیرنده"حرکت می نمایند.
متن استاندارد را می توانید از لینک زیر در قالب پاورپوینت دانلود نمایید.
کلیپ حاضر، مستند تاریخچه مهندسی صنایع است که سال ها پیش توسط مجله روش و به همت مهندس علی اکبر سعیدی کیا ساخته شده است.
تاریخچه مهندسی صنایع – مهندس علی اکبر سعیدی کیا ( مجله روش ) ( دانلود ۳۷٫۵ مگابایت )
(video)
1-بسیاری از مدیران هنگامی که در برابر ابزارهای بهبود عملکرد قرار می گیرند شبیه بچه ها در شیرینی فروشی عمل می کنند آنها آنقدر استفاده می کنند تا مریض شوند
2-برنامه ریزی بهترین سلاح برای جلوگیری از اشتباه در سازمان است. برنامه ریزی سرمایه گذاری در آینده سازمان است
3-امروز فقط یک ترکیب برتراز ابزارهای بهبود برای سازمان شما وجود دارد. بدون در نظر گرفتن همه انتخابها هرگز ترکیب صحیح را پیدا نخواهید کرد
4-پرداختن بیشتر به برنامه ریزی صرفه جوی بیشتر را به همراه دارد
5-بسیاری از مبارزات بخاطر برنامه ریزی ضعیف شکست خورده اند تا اجرای ضعیف .
6-تفاوت زیادی بین دادها و حقایق وجود دارد .تمام حقایق دادها هستند اما همه دادها حقیقت نیستند .زمانی که در تدارک ورودیها هستید مطمئن شوید که می دانید این ورودی ها داده های واقعی هستند یا داده های اطلاعاتی .
7.این گفته قدیمی را به خاطر بیاورد که (انچه اندازه گیری شده است بدست آمده است)
8-شما ایده های خوبی دارید !من ایده های خوبی دارم.ما با هم ایده های بزرگی داریم.
9-صندوق پیشنهادات پر پولی است به شکل کاغذ یاداشت های کوچک.
10-اکثر افراد کمتر از یک درصد ایده ها را تولید میکنند انها توانای خلق ایدها را دارند.
11-به تعویق انداختن یک تصمیم تا فردا ضایع کردن یک روز است.
12-اندیشمندی گفته است: کار را انجام دهید حتی اگر اشتباه است .این کار بهتر از ان است که هیچ کاری نکنید.
13-تصمیمات همانند یک کیسه پراز پول هستنند. هرچه تصمیمات بهتری بگیرید ثروتمند تر هستید.
14-فقط زمانی منافع تحقق می یابند که برنامه ها به عمل تبدیل شوند.
15-تیمها کار تیمی را می سازند وکارتیمی سازمانهای موفق رامی سازد.
16- من تنها از مغزی که دارم استفاده نمیکنم بلکه از هر آنچه می توانم وام بگیرم نیز استفاده می کنم
17-فقط آنانکه دارای عملکرد ضعیف هستند نمی خواهند اندازه گیری (ارزیابی) شوند.
18-اندازه گیری (ارزیابی) دانش جنگ با ضایعات است .
19-چرا برای آزمایش اب در بعضی چیزها وارد می شوید؟ برای ایجاد موج وارد شوید